Followers

Saturday, January 1, 2011

2011 YANG PERTAMA.


Salam Tahun baru.................

Tanggal 1.1.11........................
Hadirnya hanya sekali. Rugi rasanya kalau tak dapat menempatkan tarikh ini di suatu sudut di ruang n3 i ni.

Hari pertama di tahun baru 2011. i wish everything yang dirancang menjadi kenyataan and hopefully i can be better person... Insyaalah...

Jumaat dan sabtu supermarket kat pekan i bukak awal...8.30 am. Hari ni i keluar beli barangan dapur. Rutin yang mesti buat di setiap bulan tapi kali ni lewat sikit sebab malas nak mengharungi kesesakan jalanraya dan hujan yang mencurah-curah. Kat Kota Bharu ni kalau musim cuti sekolah jalanraya sangatlah sesak. Car park penuh......... bertembung pulak dengan parent yang sibuk membeli keperluan sekolah anak-anak. Nasib baik i buat persiapan awal.

i menjenguk rak di supermarket mencari keperluan.
???? Minyak masak dah habis????
Kat tv tadi hanya Kedah dan Perlis je di beritahu kehabisan bekalan minyak masak.
Bawang putih rm 10 sekilo. Mahalnya!!!!... Barang semua naik harga..tapi gaji tak naik. Macamana ni????

Apa-apa pun i masak sesuatu yang special hari ni sempena menyambut tahun baru.

CHICKEN CHOP
!!!!!!


Isi ayam



Tepung goreng ayam



^
^


Deep frying

^

Sos lada hitam


Tambah salad dan french fries. ..

Taraaaaaammmmm!!!!!

Siap di hidangkan!!!!


Yummy!!!!! habiskan...ada skit lagi tuh....jangan membazir...
i selalu pesan kat anak-anak, jangan membazir. kalau tak de selera, ambik skit je...



SELAMAT TAHUN BARU SEMUAAAA...

U oll masak apa hari ni???? Citer la....



Kenyangnya.....


ARIZAKIAH.

13 comments:

sahromnasrudin said...

selamat tahun baru 2011..terima kasih membalas kunjungan..sy folo blog sdri...

Nieza said...

selamat tahun baru kak, saya datang kunjung balas terima kasih singgah my blog..n follow me..saya follow n link too..:)

Arizakiah said...

Thanx nieza....

nice to meet u..........

Arizakiah said...

sahrom,

Semenjak jadi blogger akak punyai kawan yang berkualiti..

azieazah said...

Fuhhhhh dasatnya meja makan diaaa... Macam tu punya lawa, tengok jer dah bleh kenyang. :)

Hari ini saya tak masak sangat KAK, jari luka lum baik. Goreng keli dan goreng kangkung jer.

Arizakiah said...

Azie,

Sedap jugak tuh !!!! ala kampung.
Biasa2je zie.... dah masakan barat, hidang cara barat.Kalau masakan kampung makan dengan sudu ceracak 5 ni je..(tangan) hik...hik.

mamawana said...

Cedapppnyerrrrr....

Arizakiah said...

mamawana,
kalau kita masak sendiri semuanya sedap....ye la ikut selera kita kan? masak ikan goreng cecah smbal belacan pon sodap...he..he..he

bunga ungu said...

best nye kalau dapat makan chicken chop... dah lama dah mengidam nak makan chicken chop...

Arizakiah said...

Ham,
Meh cni mummy masakkan untuk ham...

|| a - j . E . E || said...

lapa saya tengok chicken chop akak nih... hhuhuhu

Arizakiah said...

ajee,
Kalau dok dekat dah lama akak jemput ajee makan......

HonEyBuNNy said...

tengok chicken chop lapar la pulak...uwawwaw