Followers

Friday, December 31, 2010

HARI TERAKHIR



Hari Terakhir 2010.
2010 akan i tinggalkan dengan 1000 kenangan terindah.

Putera i akan ke tingkatan 3 di tahun 2011. Sebagai ibu banyak perkara yang i perlu lakukan bagi memastikan kejayaan keluarga dan anak-anak.

Putera i ni pendiam sikit.. Tak macam kakaknya yang kepoh tu...
Sifat pendiamnya tu membuatkan dia jarang dimarahi i atau papanya. Sangat disayangi atuk dan neneknya.....Kalau dalam sehari orang tua tu tak dapat tengok muka cucunya tu, sibuklah mereka bertanya......

Dia seorang anak yang mendengar cakap dan tak pernah banyak soal kalau disuruh. Ringan tulangnya.....Tak pernah meminta-minta. Dia mesti cium i sekurang-kurangnya sekali sehari.
Anak manja........

1 harap 2011 menjanjikan kejayaan cemerlang untuknya dan kakaknya juga yang akan menamatkan pengajian Foundation TESL Mei 2011.




Pengarang jantung i



Semua kenangan terindah telah i sematkan dan kalau boleh nak bawa dalam mimpi...... yang buruk-buruk dah i benamkan dalam-dalam hingga ke tujuh petala bumi.

Selamat tinggal 2010.
Hari-harimu tetap gemilang di hati.




ARIZAKIAH

SERONOKNYA BILA DAPAT CUTI !!!!!!



Oppsss..... sori!!!!!
i selalu lewat dapat maklumat.
Rupanya negeri-negeri yang cuti hujung minggunya jatuh pada hari Jumaat dapat cuti tertunda pada hari Ahad.
Kerajaan Kelantan telah memutuskan Ahad ni sebagai cuti peristiwa untuk semua jabatan persekutuan, swasta dan badan berkanun.

So....Hari pertama sessi persekolahan 2011 ialah Isnin 3 Januari.

Terima kasih PM, Terima kasih tuan guru...............




Bangganya jadi rakyat Malaysia,, anak jati Kelantan.....



ARIZAKIAH

Wednesday, December 29, 2010

KAMI BANGGA!!!!!!!



Sepatutnya entri ni i post malam tadi tetapi dek kerana line streamyx kat rumah i tak berapa ok terpaksalah ditunda ke hari ni.

Walaupun sedikit terlambat i nak ucapkan syabas, tahniah dan terima kasih buat skuad bola sepak Malaysia yang buat pertama kali berjaya menggondol piala AFF Suzuki malam ni setelah penantian selama 14 tahun.......

Syabas juga buat penjaga gol Khairul Fahmi (anak negeri i tu)...yang tak henti-henti berhempas pulas menahan serangan di gawang gol oleh Indonesia. Biarpun kalah di Indonesia tapi secara agregatt Malaysia menang 4-2. Sepatutnya anugerah pemain terbaik malam tadi diangerahkan kepada khairul Fahmi tetapi agaknya kerana nak menjaga hati tuan rumah yang rakyatnya fanatik gila......terpaksalah dianugerahkan kepada pemain tuan rumah. Nasib baik final kedua malam tadi Indonesia yang menang , kalau tidak i rasa mau pecah stadium mereka tu.....dan yang paling risau keselamatan pemain dan penonton Malaysia yang terancam!!!!!

En hubby yang turut sama menonton beberapa kali menjeling-jeling manja gitu bila i dah tak dapat control lagi suara i ketika Malaysia menjaringkan gol....Bila dah sedar ruang baru rasa malu sendiri.. ...apa kata jiran tetangga jika dengar jeritan gol i tadi.....

Syabas buat pemain Malaysia.....Anda semua Juara Asia Tenggara!!!!
Tirai 2010 dilabuhkan dengan kejayaan terindah yang dicipta skuad bolasepak negara.
Kami bangga dengan anda!!!!!
Rose buat skuad bola sepak Malaysia dan jurulatihnya.

Cuma i sedikit terkilan kerana tidak dapat merasa hadiah cuti kejayaan yang diisytiharkan oleh perdana Menteri malam tadi kerana kat pantai timur hari jumaat sudah memang cuti hujung minggu kami...


Terima kasih.....


ARIZAKIAH

Saturday, December 25, 2010

CEMBURU

CEMBURU!!!!!!!! Semua cemburu dengan i.... masa cemburu....terlalu cepat berjalan...line streamyx pun cemburu, i pegang je tetikus ni ...terus tak de line. orang lain pegang ok je....... eeee ....geramnyaaaaaa .......ingatkan hujung tahun ni banyak masa nak mengadap blog tapi rupanya tidak.....

Bila ada yang nak kawin atau bertunang,,terpaksalah i memenuhi tempahan kengkawan untuk buat hantaran , kek dan sekali sekala jadi jurusolek tak bertauliah......
Kerana tak nak kengkawan kecik hati terpaksa jugak buat biarpun kekadang kesian dengan cek hubby yang menagih perhatian...ini kes cemburu la ni...
Ni......... part bertunang

I harap semua yang mendapat khidmat i tu berpuas hati...... sebab i dah berkorban banyak masa
untuk kepuasan semua.

Hari ni penganut Kristian menyambut hari Natal..... i takdepun kawan yang beragama kristian. Cuma...bila menjelang krismas semua shopping centre ada sale!!!! Kalau diikutkan semua i nak balun tapi kena fikir tentang budget jugak ye...... Jangan nanti sampai tengah bulan makan bubur je.....Jangan tak tau budget pun cemburu dengan i. selalu tak bagi peluang i shopping sakan.


Orang kata cemburu tu tandanya sayang......ini bermakna i dikelilingi dengan yang tersayang je.... i harap banyak-banyak cemburu la ye......barulah senang hati i...apa tidaknye...setiap detik, setiap langkah , setiap ruang dipenuhi dengan sesuatu yang menyayangi.......

Sayang,
Sayang sayang Sayang? Sayang sayang Sayang....Sayang sayang Sayang? (baca dengan intonasi seperti bercakap dengan yang tersayang)








SAYANG...........


ARIZAKIAH

Tuesday, December 7, 2010

DOA BAHAGIA

Salam Maal Hijrah.....
Fuh!!!! Lamanya tak bukak blog, tak bukak cerita dan menziarah blog u oll...rindu sungguh pada u oll....namun begitu banyak sungguh jalanan hidup yang ditempuh selama i menyepi. Banyak juga agenda yang yang tidak dapat i sempurnakan sehingga tahun 1431Hijrah berakhir sudah.

Rela atau tidak 1432H telah datang bertandang.....
untuk menjadi insan yang cemerlang kita mestilah berhijrah.....
Bagi i .....tiada lagi mencipta azam baru. cuma mungkin meneruskan segala agenda yang tak tercapai ...carry forward ke tahun baru....mengubah strategi untuk urusan yang belum selesai. Semoga tahun ini menawarkan hadiah yang lebih indah dari tahun sudah....

Sebagai ibu dan isteri, ingin sekali i melakar kehidupan indah di setiap hari yang diharungi......
melukis gambaran syurga, disimbahi dengan warna-warna ceria dari iman dan taqwa, dihiasi dengan syair dan gurindam seloka bahagia...

Tidak ingin mencipta duka, mengundang airmata........

Biarlah yang datang hanya bahagia, bahagia dan bahagia........

amin......

Itulah di antara DOA TAHUN BARU yang i pohonkan di waktu solat asar tadi...


YA ALLAH, YA TUHANKU......KABULKANLAH,





ARIZAKIAH