Followers

Monday, January 10, 2011

TOLONG INGATKAN AKU?




Terkejut dengan keputusan AJL malam tadi... Apakan daya i ni bukannya pengadil profesyenal..
Pengadil masak ubikayu boleh ha...ha..ha...ha..

Menonton AJL kat tv je malam tadi bersama anak-anak ...
Bila pengacara buka kertas keputusan dan mereka sebut WoWwwww..i dah dapat agak.., keputusannya mesti di luar jangkaan ... kontroversi punya...
i memang minat kat Ana Rafali tang penampilannya....GADIS MELAYU..
Cuma lagu-lagunya i tak berapa suka...mungkin kerana kita ni orang lama....tak reti nak menilai muzik trend baru....genre baru...

Tekaan i tentang
Black dan meet uncle Hussin agak tepat. i dah dapat agak lagu tu akan menang sesuatu...i selalu mainkan CD Lagu Drama King kat kereta berulang kali setiap kali i travel sampai liriknya i dah hafal...he..he..he.. Anak-anak pun sama...Kalau papanya tak ade bersama dalam kereta, kami nyanyi dan jerit sama-sama....

Walau bagaimana pun i setuju dengan keputusan persembahan terbaik.
Faizal Tahir patut menang pasal dia dah benar-benar menghanyutkan diri dalam air (walaupun secara teknikal je) dengan lagu Hanyut tu....

Apa-apa pun tahniah buat
Ana Raffali dengan Tolong Ingatkan Aku sebagai Juara AJL 25. juga buat Hafiz untuk Noktah Cinta. Kemenangan yang tak diduga tu adalah hadiah yang sangat manis dan amat bermakna dalam hidup . Yang belum berjaya, cuba lagi mencipta lagu2 yang lebih mantap dan tangkap leleh...

Cuba layan dan selami lirik lagu bertuah ini:..............


Jangan disusun kata-kata penamat
Jangan disebut baris ayat keramat
Biar senyap diserap sunyi
Biar senyap yang yang tak mampu menyepi

Tolong ingatkan aku

Kisah kau tersedar
Dengan saku penyeluk masa

Mari patahkan papan markah lama
Mari padamkan buku tiga lima
Biar luka sembuh sendiri
Biar lupa dimakan hari

Tolong ingatkan aku
Kisah kau tersedar
Dengan saku penyeluk masa

Kau dampingi aku
Setiap detik jatungku berdetak
Setip nota jiwaku berlagu-lagu

Bila marah merasuk minda
Kecewa menyelubungi jiwa
Aku terlupa

Tolong ingatkan aku
Kisah aku tersedar
Dengan kasih memeluk masa

Ku teringatkanmu
Setiap detik jantungku berdetak
Setiap nota jiwaku berlagu

Tolong ingatkan aku kisah kita
Tolong ingatkan aku kisah ku tersedar
Dngan kasih memeluk rasa

Tolong ingatkan aku
Kisah kita



Hai Kenari, dendangkan aku lagu rindu......


ARIZAKIAH

7 comments:

Amy Syaquena said...

rezeki Ana Rafali tahun nie pape pun Tahniah ana..

Miecyber said...

Saya tak kisah siapa pun yang menang.
Diri ini tetap seperti ini juga....

Payung LED

azieazah said...

Setiap kita berbeza beza selera hiburan esp muzik. Jadi pelbagai pendapat itu adalah biasa...

sahromnasrudin said...

tolong ingatkan saya jika terlupe ke blog arizakiah ya hehehehhe

DiaUmaiNiNaz said...

Dinaz pon mulanya tak sangka langsung...tp skrg dah mula suka dgn Ana Raffali...namun Yuna tetap dihati...

salam dari Dinaz...singgah selalu k.

My MiRa said...

saya suka ana rafali menang...ehehehehehee


salam kenal

Ogy said...

sambil tgk sambil mengomen kat facebook...kalah juri....hik2
lain diharap lain yg memang..tp takpele nk buat mcmana...
boleh tahan sedap gak lah lg tu...