Followers

Monday, August 22, 2011

SAKITNYA HATIIIIIIIII.......

Assalamualaikum.

Hari ni semua kerja tak menjadi... ..

Dek sakit hati dengan tuturkata seseorang mummy jadi hilang fokus. Sepatutnya di bulan puasa ni mummy kena banyak bersabar..Tapi nak buat macam mana...hati ni tetap nak sakit jugak......

Manusia sombong.....
Sering mencari kesalahan orang
tapi kesalahan sendiri di sorok-sorok tak nak ketahuan,

Selalu saja langkah orang nak dibetulkan,
Sedangkan langkah sendiri senget macam  ketam berjalan,

Sering berlagak pandai
sedang diri sendiri berotak kaldai,

Kerja sedikit di canang seluruh negeri,
sedangkan tidak pernah ada 1 jasa diberi.....

Sangat seronok cantas mencantas,
Bila lihat orang lain naik dengan pantas kerana punya berbagai kelebihan, ,
Sedang diri sendiri belum pernah ada kemahiran.

Ya Tuhanku.....
Jauhilah hatiku,
Dari penyakit busuk hati dan hasad dengki,
Seperti manusia sombong itu..
Bersihkan hatiku,
dari dikotori dengan perasaan benci..
Kerana...
Aku tahu.....
Aku terlebih dulu makan garam,
Hingga berpenyakit darah tinggi....(ha..ha..ha...kelakarlah pulak...tekanan darah mummy sudah meninggi ,,,,160/100 )

Maka...dengan ayat yang last sekali,
Mummy sudah tidak sakit hati lagi...............


Ramadhan seringkali menjadi pembersih hati.................................

Hai muraiku......kicaumu seringkali menenangkan hatiku.....


ARIZAKIAH

10 comments:

luahfikiran said...

SALAM,
BERSABAR ITU YANG SEBAIKNYA ! SELAMAT BERIBADAH DI BULAN RAMADHAN DAN BULAN2 SETERUSNYA

Citarasa Rinduan said...

assalamualaikum kak arizakiah.
lumrah bergelar manusia ada tenang ada masa bergelora..
sabar kak......
setiap dugaan itu ada hikmahnya, kak doa y baik2 jer..

Insyallah. semuanya berubah

maszull said...

salam...sabo jer lah bulan puasa ni die org tu x ingat ke...
asyik nak buat dosa je...:)

Arizakiah said...

luahfikiran,
Terima kasih Dato' di atas segala nasihat dan ingatan. Alhamdulillah..ramadhan seringkali membentuk kesempurnaan iman.

Arizakiah said...

citarasarinduan,

ALHAMDULILLAH.... DI SINI AKAK TEMUI SAHABAT YANG MENENANGKAN JIWA

Arizakiah said...

Maszull,

Manusia sombong memang tak kenal dosa pahala.
Sesungguhnya tiada jalan yang terlebih baik kecuali bersabar..

bintangjauh said...

Salam wahai Zakiah, Ratna kurang ngerti?

Walaubagaimana pun sekarang sudah tenang dan tekanan darah sudah menurun jadinya sudah lembut rasa perasaan jiwa dan hati. Senyum lah di-anak hati kerna bulan ini ada lah bulan yang suci lagi mulia.
Salam manis manis madu.

Arizakiah said...

bintang jauh,

Di sekeliling kita tak ramai sahabat yang memuji melainkan asyik mengeji...
Kerana kita ni manusia biasa, kadang-kadang dinding kesabaran roboh jua...
Zakiah beruntung kerana punyai sahabat maya yang begitu memahami dan menenangkan jiwa..terima kasih ratna...

wahida said...

kat opis saya ada sorang perangai mcm tu kak...

adoi la...mmg annoying!!

Cikgu Tie said...

Perlu tingkatkan kesabaran untuk menghadapi dengan orang macam tu. Sebenarnya org macam tu memang selalu wujud terutama di tempat kerja.