Followers

Thursday, September 29, 2011

PERKAHWINAN MEMEY DAN NORMAN...MACAM NI JE KE GAUN RM 500,000

Assalamualaikum....


Mummy exited jugak nak tengok segala persiapan yang di katakan sangat mewah di majlis persandingan norman dan Memey.


Macam ni je ke gaun mewah tajaan yang berharga RM 500,000 tu????

Mummy nak komen dari kepala dulu......

TIARA:  Terlalu besar untuk Memey...nampak macam tak siap dipakaikan...

AKSESORI: Terlalu sarat.....subang besar dan kalung mutiara yang tak sesuai dengan leher baju yang tertutup  dan mummy macam pernah nampak je kalung tu di pakai oleh artis lain yang dipakai di malam-malam anugerah....... aksesori terlalu menonjol..nak tunjuk aksesori ke ...nak tunjuk pengantin?

GAUN:  Macam ni ke gaun pengantin Islam di New York.....macam pakaian anak perempuan mummy semasa usianya 5 tahun...jangan mare ye memey......


 KASUT:  Kasut tu designnya biasa-biasa je..takde la vogue sangat..mahal kerana Jimmy Choo dan mutiara reflesia je...alahai memey..


GADIS FLOWER GIRL:  Rupanya gadis-gadis flower girl kat New York suka pakai gaun senteng berlengan sebelah ye memey?????isy..isy..isy....


Omputih yang kaya raya  kawin pun gaunnya sopan je...takde aksesori pun kat dada....subang kecil dan tertempek kat telinga..tak de mengayun-ayun...simple dan menarik.
Gadis-gadis flower girl pun pakai gaun labuh......



Entahlah......
Fikiran orang Islam dah di racuni Yahudi sedikit demi sedikit.....
Dah kite minta ehsan orang redha je lah...... ye memey....




Hai serindit,, aku tak nak mahkotamu.........mahkotaku anugerah dariNya sudah cukup indah sempurna.




ARIZAKIAH


16 comments:

eila said...

betul2....

maszull said...

salam...semua yg arizakiah ckp tu mmg betul sungguh x sopan pakai gaun mcm tu...x gemar langsung....:(

Kakzakie said...

Tanpa sedar Islam kian diperkotak-katikkan kerana kejumudan diri sendiri. Sayang keindahan yg mahu dirasai sebagai kenangan seumur hidup tetapi ianya lari dari tunjang dan landasan Islam....

NM02 said...

singgah follow sini

kalu sudi, jom follow ai pulak

salam kenal dari saya

^_^

NM02 said...

yu dah follow ai ker?

eh???

naper ai jadi kompius ni?

Miecyber said...

Fuyoo...

ibundo said...

mudah-mudahan biarlah sampai ke anak cucu. jangan gempaq masa kawin jer..

|| a - j . E . E || said...

sponsor kan.. ikut je la apa yang pensponsor suruh pakai. kalau diorg suruh makan taik pon norman ngan memey makan le tuh.. kesian...

Mama Gee said...

honestly..mmg tak lawoo pun..mcm tak caya je tu gaun vera wang...huhu

anisalya said...

tu la. kate middleton pny gaun lg cantik. bab tiara dgn aksesori tu sy setuju sgt. tak kena lgsg dgn memey. sekalipun nak promote br kemas jgn la smpai buat mcm tu. memey pun tak selektif. org bg mcm tu mcm tu la dia amk. dia rs dh cntk kot mcm tu.

wahida said...

kak, mmg perkahwinan yg ditaja ni ada kontroversi...

pengantin seolah2 terpaksa ikut saja kehendak penaja..mereka umpama boneka kak...

pas tu terdgr ada suara kata ada koir gereja kat wedding dorang tu...alahai!!

atie aizam said...

salam kak..

x ssuka betul gaun dia.. x sesuai lah memey oii..

Fatin Mraz said...

salam mummy,
setelah sekian lama, baru saya sampai di sini.. folo sekali! ;)

Saiazuan said...

p.s u r in my new bloglist.. add me in yours klu sudi.. :D

✿Dear Yayah✿ said...

haha..betul3 kak..tu la,diorang excited kemain sgt nak kawen smpai kecoh 12juta. sekali tgk tak gempak pun..kesian3..wedding sponser la kate kan..:P

Senorita said...

hmmm...Pn memey suhaiza..ini malaysia..bkn new york..kerajaan nk bendung pengaruh barat kat malaysia tp awk bwk masuk yg lg dahsyat..mmg x di akui lain dri yg lain..pengapit smpai 4 orang..nk kata tlong pegang gaun xde plak sbb gaun pun xckup kain..xde ape yg nk angkat..mmg 100% new york wedding concept@church wedding concept!!oppss..rsenye 100x lg cntik kate middleton pye gaun n sedap dipandang..rsenye brp la harga gaun kate middleton ye..??kalau memey yg mcm 2 rpe n x serupa gaun kahwin 2 pun smpai rm500k..brp plak harga gaun kate yg terlebih kain 2??ade ke smpai rm 500k??