Followers

Monday, September 19, 2011

NANU BAHARUDDIN PEGANG ANJING.

ASSALAMUALAIKUM....

Gambar sudah pun menceritakan segala-galanya...

Terkejut mummy tengok gambar tu. Mungkin gambar tu dah ramai orang tengok. .mummy je dah ketinggalan zaman.
Mummy ni kolot. Kalau soal-soal agama dan halal haram ni bagi mummy tiada kompromi. Kalaulah gambar tu memang betul, bukannya kerja edit-mengedit, mummy sangat kesian dengan nanu....
Dia bukannya budak-budak lagi untuk tidak dapat membezakan yang mana satu anjing dan yang mana satu kucing.....

Semasa mummy kerja di Ipoh dulu seorang kawan bukan Islam menghadiahkan mummy sepasang selipar yang dipakai didalam rumah (selipar tidur) berbentuk kepala anjing. .tak nak dia berkecil hati, mummy terima hadiah tu dan hadiahkan semula kepada anak seorang pekerja sekolah berbangsa India tempat mummy bertugas semasa majlis harijadi anaknya itu.

Mummy tak sanggup nak pakai selipar berbentuk anjing walaupun bukannya anjing...cuma selipar...

Nanu pegang 2 kali...itu yang mummy nampak  dia  dah samak 2 kali ke?..
wallahuaklam


Hai sang nuri, bulumu indah..cantik dipandang halal dipegang.....

ARIZAKIAH

15 comments:

Uncle Lee said...

Hello Arizakiah, that is a really cute dog. Nice pics too.
There's a saying 'if you want a friend, get a dog'.
Apa nama anging tu?
You have fun and keep a song in your heart.
Lee.

Azuan said...

harap samaklah...

azieazah said...

Macam dah takda pets lain nak buat main? Pelik depa. Nampak macam bangga plak tuh.

Tingat sorang kawan citer, jiran kampung dia datang KL keja jadi pembantu rumah sorang artis ISLAM. Ada anjing besar berlengkar elok atas sofa. La la tu jugak dia berenti keja.!

Arizakiah said...

Uncle Lee,
Terima kasih sudi lawati blog saya.
Saya teramatlah menghargainya...dalam Islam bermain dan bergurau ada batasnya. Kalau seorang manusia ingin dihormati, maka manusia itu harus menghormati orang lain.
hukum tidak menghalalkan cara ....

Saya tak tau nama anjing tu sebab bukan anjing saya.Cubalah tanya Nanu...
Jangan-jangan anjing ni uncle Lee yang punya....

Arizakiah said...

Azuan,

Harap-harap begitulah....

Arizakiah said...

Azieazah,

Kenapa ada orang mempersendakan agama? nauzubillah.....Semoga artis Islam tersebut cepat sedar kerana membelakangkan agama bermakna syirik kepada allah dan tempat mereka ialah neraka jahanam bersama orang kafir...

Eloklah pembantu rumah tu berenti kerja.

maszull said...

salam arizakiah....nauzubillah....benar ke nanu berperangai mcm tu sekali....mcm2 artis skg kn...:)

Arizakiah said...

maszull,

Zakiah pun terkejut tengok gambar tu. Kita minat dengan lakonan dia..tak sangka dia begitu berani..

nyanyisunyi said...

Masyaallah..
saya ada juga dgr cerita pasal ni..bila dah tenguk dgn mata kepala sendiri baru percaya..

Harap nanu ambil berat hal hukum halal haram ini..memanglah kalau bulu anjing tersebut tak basah kita boleh sentuh..tp bagaimana airliur anjing tersebut..sah2lah haram..takkanlah pengetahuan agama nanu terlalu cetek dalam bab ini.

Arizakiah said...

nyayisunyi,
Memanglah kalau bersentuhan kering sama kering tidak menjadi haram tapi boleh ke kita pastikan memang takde benda basah yang terkena pada kita kalau sudah berposing begitu sekali kecuali bersentuh secara tak sengaja...

Cik Eka said...

macam manalah dia duduk dalam rumah yer kak..

memanglah dia samak..tapi kalo anjing ni berlegar dalam rumah dia,sekitar lantai semua dah tercemar dgn najis

salam kenal kak..hehehe..kenal akak kat blog sis ratna

WuMing said...

Banyak lagi pets lain yang dia boleh layan...


Sebab dia Islam....Kena laa peka sikit..

atie aizam said...

tgok mcm bangganye dia.. :(

anisalya said...

kalau setakat pegang je boleh saya terima lagi. sebab ada hukum kalau kering dgn kering mcm mana kan. even basah pun blh samak. tp dia siap bawak tidur. puppy tu ada akses dlm rmh dia dgn ada satu komen kt pic dia yg sy smpt bc dia namakan puppy tu 'nur'. astagfirullahalazim!!!

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

salam kak..

tak kira lah anjing tu kering atau basah saya mmg akan jauhkan diri dgn anjing.nak peluk2 cam nanu tu takdalah kot.ishh byk pet lain blh bela