Followers

Wednesday, October 12, 2011

KISAH DAIM ZAINUDDIN, FERRARI DAN KISS-KISS

Assalamualaikum..


Sebuah sketsa.......




Dua orang sahabat karib....Senah dan Joyah berada di bilik penginapan dan berbincang nak keluar setelah tamat kursus di Langkawi. Joyah baru pertama kali ke Langkawi..bukan macam Senah...


SENAH: Yah, petang ni kita beli Daim ye....


JOYAH: (MARAH) OIII!!!!! cik senah!!!1 seburuk-buruk aku pun...tak pernah terlintas di benak aku ni nak pegi  beli Daim tu....


SENAH: Eh!!!! apa salahnya....sedap mengancam Daim tu......aku , kalau datang ke Langkawi memang kena cari Daim...


 JOYAH: Kau cakap baik-baik sikit Senah...walaupun aku ni anak dara tua, aku tak pernah terlintas nakkan si Daim tu..aku ni ada maruah lagi Senah....selagi aku sihat dan masih waras, aku takkan sekali-kali cari Daim....


SENAH: Alaaa Yah, kalau nak beli Daim tu tak kiralah tua ke..muda ke..asal ada fulus mesti orang bagi punya....kalau ada duit lebih sikit kau belilah FERRERO ROCHER ke.. HERSHEY'S KISSES ke.......


JOYAH: (BANGUN... MENYINGSING LENGAN BAJUNYA) Kau ni dah melampau Senah, kau ingat aku ni perempuan pisau cukur? suka mengikis duit jantan? aku takkan gelap mata kalau sekadar nak tayang kereta besar.....FERRARI.ke..AUDI ke.....aku tak hingin....dan jangan nak berKISS-KISS dengan aku..silap-silap haribulan kau pun kena penumbuk aku ni...Muka macam aku ni tak payah berangan nak memilih orang macam Tun Daim tu.Lagi pun dia dah ada isteri ...AKU TAK NAK TUN DAIM ZAINUDDIN TUUUU!!!!


SENAH: HAH??????(TERGELAK BESAR) HA>>HA>>HA  ....aku bercakap tentang cokelat la Yah......, bukannya Tun Daim Zainuddin, kereta besar atau nak carikan kau pasangan...


JOYAH: Tadi kau kata DAIM, FERARRI dan nak berKISS-KISS dengan aku...(MASIH MARAH)


SENAH: Ya allah ya Tuhanku!!!!! Yah!!!!!!DAIM,  FERRERO ROCHER, HERSHEY'S KISSES tu  cokelat laa Yah....yang kau melalut ni ingatkan apa?


JOYAH: HAH???????


SENAH DAN JOYAH: (GELAK TERGULING-GULING)

Dan mereka berdua pun terus ke pekan kuah, borong sakan coklat dan segala macam pinggan mangkuk di kedai Hj Ismail Group dan Ram's.....

  Inilah dia coklat di pekan Kuah yang sempat cik Senah borong...


Joyah?????borong 2 kali ganda dari coklat cik senah....mentang-mentang dia baru kenal daim......




Hai Sang Helang.....sayapmu di tugu mengepak gagah menungguku datang lagi  menziarahi pekanmu november ini........






ARIZAKIAH

15 comments:

atie aizam said...

1st time beli cokelat daim kat langkawi.. sedap gak..

Cik Eka said...

kah kah kah..

lawaknyaaaaaaaaaaaaaaa

hahahahahaha

boss eka pon baru balik outstation kat langkawi..mcm2 cekelat dibeli tapi 3 tu memang ada..lagi2 si daim tu..hahaha

Arizakiah said...

atie aizam;


akak sangat suka dengan rasa inti gula hangus cokelat daim tu....

Arizakiah said...

Cik Eka;

seandainya tun Daim baca entri mummy ni tentu dia pun gelak terguling..ha..ha..ha..

kalau ke Langkawi memang ke3-3 cokelat tu menjadi pilihan.

azieazah said...

Pegi Langkawi tak sah tak beli coklat. Esp. DAIM tuh.

Saya pun insyaAllah akan ke sana lagi November nanti.

18-21 Nov. Jom kakkkk...!

Arizakiah said...

azieazah:

Jom kita sama-sama redah pekan kuah dan borong segala macam isinya....

Miecyber said...

Langkawi memang syurga untuk shopping.

Ramai kaum wanita yang datang satu beg ke Langkawi akan balik kerumah dua atau tiga beg ..Hehehehe.

Nasib baik mereka tak bawa balik toke beg itu sekali...


Anyway kelakorlah sketsa tu...Hahahahha






Fenomena "Halo Bulan"
Taman Negara Package
Travel Online Shopping

Kak Rose said...

buah gajus pun murah taw... duk 4 tahun dilangkawi, rindu pulak nak g sana lagi...

|| a - j . E . E || said...

baru balik dari langkawi ke kak?? hehe

Arizakiah said...

Miecyber;

Memang...akak ke sana 1 beg je..balik 4 beg. Nah kau....kalau boleh dengan pekan kuah sekali nak dibawa balik. barulah tak payah dok fikir nak pegi lagi. ha..ha..ha

Arizakiah said...

Kak rose:

betul tu....ada jugak kawan yang kirim buah gajus... beli kat kedai di beras terbakar.

Arizakiah said...

ajee;

Ye la jee....baru balik....5 hari akak di sana.

Saiazuan said...

lol nampk sgt bukan peminat cokelat :D

Arizakiah said...

Saiazuan:

Orang kampung tu wan.....biasa makan gula-gula je...coklat.....jaghang-jaghang......

Nieza said...

menarik ceter ni..hehe tapi coklat daim memang sedap..saya suka.:)