Followers

Monday, November 1, 2010

SILALAH MENCEMAR DULI ,TENGKU JOH......

Para hadirin sekelian,

Dengan ini diumumkan keberangkatan tiba Yang Teramat Mulia TENGKU JOH........
Diiringi dengan siAWANg HUJAN, di bawah panji-panji , PAYUNG-PAYUNG mahkota tanpa raja-raja......

Itulah pengumuman penting yang i nak siarkan hari ini.........

Bersama mengiringi keberangkatan PIALA MALAYSIA ke Kelantan, hujan turun mencurah-curah sejak pagi semalam hinggalah kehari ini, masih belum berhenti.....
Mungkin ini adalah tangisan gembira si ALAM kerana kegersangan menanti 89 tahun PIALA MALAYSIA untuk bermastautin di Kelantan dalam satu jangka masa mungkin 2 tahun atau dalam tempoh yang lebih panjang kalau kecekalan pemain Kelantan tidak goyah....

Anak-anak buah i yang turut sama terhitung dalam senarai lebih 60,000 peminat bola sepak Kelantan yang membanjiri Stadium Bukit Jalil, balik tanpa suara...
Hah?????mengapa?????
Suara mereka dah hilang bersama sorakan kegemilangan gol dan tak gol di Bukit Jalil.....
Hai!!!!!! nasib baik menang, kalau tak ......
'Menang Sorak ,suara tergadai.'.........he...he...he....
Tak pe.... tak pe......yang penting semangat kesukanan tu kena ada.....

Dengar cerita, sebaik sahaja tamat permainan penyokong Negeri Sembilan dan Kelantan bersalaman di pintu keluar stadium..... tanda persaudaraan.
Baguih...baguih..baguih...... kitakan 1 MALAYSIA.......

Bebalik cerita tengku joh tadi.....

Bagi orang Kelantan ini adalah perkara biasa...... 'Musim salji ' kami dah datang.....tengkujuh........
Kalau hujan tak henti-henti macam ni 2 - 3 hari, berita banjir sana-sini di Kelantan akan di lihat di kaca tv atau di dada akhbar.....

Cuma i kesian kat orang Gua Musang terutama di Galas......
Tau-tau lah Gua Musang tu kawasan tadahan hujan....tentu mereka akan menghadapi kesukaran nak pergi mengundi....

Wakil-wakil calon pun susah nk berkempen......
Tak pe..tak pe......Susah-susah dahulu senang-senang kemudian......

Kepada anak-anak Kelantan yang bekerja di luar Kelantan,
Baliklah bersama aidil adha dan cuti sekolah ni....kita berpesta banjir...
Tapi jangan abaikan keselamatan anak2 tuh......

Kepada surirumah.....
Masalah nombo 1 kami ialah kain baju yang susah nak kering......
Jemur kain bawah bumbung..... nak kering macammane la sangat....
Kering-kering hapak gitu..........he..he..he....

Rosmah!!!!!!! angkat kain.....hujan dah turuuuuun........

Eh......sape yang panggil tu??????
Ooooo........Pendekar Mustar rupanya......

Kkkkkkk....... sebelum ada orang berleter i pergi dulu ye.....nanti kita sembang lagi....

bye....






p/s: tia, btau dreba bas tuh.....pandu hati-hati........
Balik nanti kita makan ubikayu rebus cecah kelapa parut.....sedap
kalau hujan-hujan begini.







Rindu selalu,


ARIZAKIAH

2 comments:

Azuan said...

ganu pun sama...musim hujan...musim tangkap ikan...hihi

Arizakiah said...

Azuan:

Betul tu .....Kita kan di Pantai Timur.....