Followers

Tuesday, October 26, 2010

LUKALUKALUKALUKALUKALU.............................

Dah lama i tak mencatat apa-apa kat sini. Dalam hidup kita ni kadang-kadang aral dan rintangan selalu je datang tanpa undangan.....

Luka-luka yang menghiris juga sering menganggu rutin harian kita....

LUKA????????

i pernah bercerita tentang luka yang tak nampak dipandang....

Tapi kali ni luka yang sebenar-benarnya luka......


Dulu Dla (disebut deela )puteri i, melakarkan catatan diblognya tentang potong ayam terpotong jari semasa buat persedian bahan untuk nasi goreng. Sekarang i pulak yang mengulangi tragedi tu.... Posisinya pun sama.. Jari telunjuk.


Ini ha....lukanya....Adoooooiiiii!!!!!!!!


sape yang takut darah, cepat2kan alihkan kursor anda.........

Lukanya tak banyak tapi peritnya tak terkata.

Dla dapat 3 jahitan kerana lukanya dulu.. i tak pegi klinik pun...sapu ubat kat rumah je..MINYAK GAMAT...
Minyak gamat memang mujarab untuk luka yang tak serius. Kita patut menyimpannya di rumah....manalah tau kalau-kalau ada ahli keluarga yang mendapat kemalangan kecil....
Kalau pegi langkawi, i selalu beli bedozen2 untuk simpanan peti First Aid dan ole-ole untuk kekawan. Selain jadi buah tangan, dapat beramal!!!!!!!!!!












Orang perempuan ni hari-hari pegang senjata. Jangan tak tahu...pisau, gunting ,senduk, sudip dan tudung periuk boleh dibuat senjata. Lagi.... apa ye!!!!!!!

Tapi senjata yang i selalu gunakan cuma pisau dan gunting je ...... buat potong ayam, ikan dan sayur......

Jadi....kita selalu terdedah kepada BAHAYA....




Beransur sembuh setelah 5 hari

Hingga hari ni walaupun lukanya belum sembuh betul, i dah boleh gunakan jari telunjuk i sepenuhnya. Yang pasti untuk esok ada lagi cerita yang akan menghiasi entri ini.

bye......



Jangan lagi ada hati-hati yang terluka,

ARIZAKIAH

3 comments:

|| a - j . E . E || said...

patut la lama senyap.. terluka jari rupenye.. isk kalau saya minta dijauhkan la luke camtuh kak. mau pengsan tengok darah sendiri.. huhu

Arizakiah said...

ajee,

Time kasih ... kerana sudi ziarah luka akak.....

|| a - j . E . E || said...

akak.. akak ditag di page saya.. hihi

http://methegirlwithmyb.blogspot.com/2010/10/1st-lucky-draw-by-atie-aizam.html