Photobucket

Followers

Sunday, October 10, 2010

CINTA.........10.10.10


Rugi rasanya kalau tak post sesuatu di tarikh keramat ini.10.10.10.dan catatan ini di buat pada jam 10 lebih.nak cari masa tepat jam 10.10 minit tak sempat sebab tadi menonton siaran langsung persandingan angkasawan negara Datuk Dr Sheikh Muzaffar Shukor & Dr Halina.Persandingan kayangan tapi tak nmpak macam di kayangan pun.........sebab i tak pernah g kayangan...... Agaknya... .

Di entri ini i nak coretkan persoalan cinta sebuah keluarga.......


Di sebuah desa terpencil, terdapat sebuah keluarga terdiri dariapada sang ayah dan ibu serta seorang anak gadis muda dan naif.
Lalu sang anak bertanya kepada ibunya, "ibu, mengapa saya dilahirkan perempuan ?"Sang ibu menjawab,"kerana ibu lebih kuat dari ayah."(subjek sains ada pernyataan unsur-unsur genatik yang ibu maksudkan)....
Sang anak terdiam dan berkata,kenapa jadi begitu?
Sang anak pun bertanya kepada sang ayah, "Ayah! kenapa Ibu lebih kuat dari ayah?" Ayah pun menjawab,"kerana ibu seorang wanita!!!" Sang anak kembali terdiam. Sang anak bertanya lagi, "Ayah, apakah saya lebih kuat dari ayah?" Sang ayah kembali menjawab, "Yaa.....kamulah yang terkuat."
Sang anak terdiam dan mengerutkan dahinya.Dia sekali lagi melontarkan pertanyaan lain."Ayah, apakah saya lebih kuat dari ibu?" Ayah kembali menjawab"Ya.. kamulah yang terhebat dan terkuat" "Kenapa ayah!kenapa saya yang terkuat?"sang anak kembali melontarkan pertanyaan. Sang ayah pun menjawab dengan perlahan dan penuh kelembutan....
"Kerana kamu adalah buah dari cintanya,
Kamu adalah segalanya buat kami,
Kebahagianmu adalah kebahagiaan kami,
Tawamu adalah tawa kami,
Tangismu adalah tangis kami,
Cintamu adalah cinta kami,
Sang anak bertanya lagi! "Apa itu CINTA ayah?Apa itu CINTA ibu?" Sang ayah dan Sang ibu pun tersenyum...Dan mereka pun menjawab, "Kamu,......kamu adalah CINTA KAMI, SAYANG!!!!"

---------------------------------------*********------------------------------------

SESUNGGUHNYA KU INGAT MASIH.....
SAAT DIRIMU MENATAP MATAKU,
DENGAN LEMBUT DIKAU BERKATA.....
CINTAMU MERUPAKAN MAHAKARYA INDAH PENUH MAKNA.....




CINTA TETAP BERTAKHTA,
HINGGA KE HUJUNG NYAWA....


ARIZAKIAH

No comments: